Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
3000310503   EDURECERCA: Què és i com fem recerca a Batxillerat?
2017-2018   Grup de treball. Secundària Postobligatòria. Batxillerats
  
   9/11/2017 - 1/3/2018 (30 hores) de 16:00h a 18:00h
   CP Sala del carrer Hospitalet
   Hospitalet 9-11 (Sant Feliu de Llobregat) 
  
Format   Presencial
Organització   ST al Baix Llobregat
  
  
  
Accessos   Veure Plànol
Inscripció   12/09/2017 - 26/09/2017
  
Descripció i   Metodologia:   Grup de treball per reflexionar sobre què significa fer recerca, de quina manera podem fer un seguiment més òptim i consensuar l’estructura del treball, així com la seva avaluació.
  
Objectius   - Reflexionar plegats sobre què és i què no és fer recerca.
- Analitzar les característiques dels diferents tipus de recerca tenint en compte la seva finalitat: producte, resoldre una pregunta, satisfer inquietud,...
- Fer palesa la importància de considerar la recerca com una activitat inter i multidisciplinar.
- Trobar estratègies per ajudar als alumnes a escollir i dissenyar el seu treball en clau de recerca (enquesta preguntant interessos, entorn en el que viuen, preocupacions socials, orientació professional,...).
- Trobar i compartir eines i estratègies per maximitzar els recursos amb els que comptem (horari atenció alumnes, suport informàtic per fer seguiment dels treballs de recerca,..).
- Elaborar un document, no vinculant, pels alumnes on es concreti el contingut del treball de recerca amb acotacions sobre extensió del marc teòric, pràctic, ..., citació de les fonts, com plantejar els objectius, hipòtesis, conclusions,...
- Reflexionar i plantejar sobre què i com avaluem el treball de recerca (rúbrica)
  
Continguts   Sessió 1 i 2:
- Objectiu: Plantejar què significa fer recerca.
- Contingut i metodologia:
- Fer una taula rodona amb els docents i especialistes en recerca en diferents àmbits ( científic, humanístic, artístic,...) per tal de consensuar el què significa fer recerca.
- Generar un espai de debat i un document al voltant de les diferents metodologies en el procés de recerca.

Sessió 3, 4 :
- Objectiu: Trobar estratègies per ajudar a concretar el treball de l’alumne i com fer el seguiment amb els recursos que disposem.
- Contingut i metodologia:
- Sessió 3: com ajudar a l’alumne a escollir el treball de recerca a partir dels seus interessos i orientar el disseny pràctic. (trobar o crear eines)
- Sessió 4: com fer el seguiment del treball de recerca en el temps (trobar o crear eines)
- Treballarem a partir de la posada en comú i treball en petits grups.

Sessió 5, 6:
- Objectiu: Elaborar un document amb orientacions sobre el treball escrit.
- Contingut i metodologia:
- Concreció de cadascuna de les part del treball de recerca.
- Establir la importància i rellevància de cadascuna de les parts a l’hora de comunicar el contingut del treball.
- Treballarem a partir de la posada en comú i treball en petits grups.

Sessió 7 i 8:
- Objectiu: Plantejar l’avaluació objectiva del treball de recerca.
- Contingut i metodologia:
- Establir quin són els paràmetres que cal avaluar del treball de recerca.
- Establir com avaluar cadascun d’aquests paràmetres i la ponderació de cadascun.
- Treballarem a partir de la posada en comú i treball en petits grups.


  
Avaluació   - Grau de satisfacció dels participants mitjançant el formulari d'avaluació.
- Elaboració dels material proposats.
  
Requisits de  certificació   Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials.

Valoració positiva dels material o/o evidències justificades del treball realitzat.
  
Persones  destinatàries   Docents de centres de secundària. Tutors de treballs de recerca de batxillerat.
  
E-mail   dtbaix@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dijous   09/11/2017   1600   1800 
 Sessió 2   dijous   23/11/2017   1600   1800 
 Sessió 3   dijous   14/12/2017   1600   1800 
 Sessió 4   dijous   21/12/2017   1600   1800 
 Sessió 5   dijous   18/01/2018   1600   1800 
 Sessió 6   dijous   01/02/2018   1600   1800 
 Sessió 7   dijous   15/02/2018   1600   1800 
 Sessió 8   dijous   01/03/2018   1600   1800 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent